دمنوش, گیاهان دارویی, معجون ها

دمنوش های گیاهی برای لاغری

دمنوش لاغری

دمنوش های گیاهی برای لاغری

 

دمنوش لاغری

 

گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری بدن را پاکسازی می‌کنند. سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند. این دمنوش‌ها آنتی‌اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می‌توانید به این دمنوش‌های گیاهی اعتماد کنید. این دمنوش‌ها همچنین تجمع چربی‌ها و التهاب در بافت‌های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می‌دهند.

دمنوش های گیاهی باعث تحریک متابولیسم می شوند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند .همچنین دمنوش های لاغری  باعث پاکسازی بدن ، بهبود عملکرد سیستم گوارشی و افزایش حجم ادرار می شوند.دمنوش های لاغری ترکیبی سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند.زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود.دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند.اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی اعتماد کنید.این دمنوش ها تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

 

برخی از دمنوش‌های گیاهی برای لاغری موثر هستند.برای کاهش وزن و لاغری دمنوش‌های گیاهی همچون چای ترش،چای سبز و دمنوش گیاهی زنجبیل توصیه می‌شود.
از آنجایی که داشتن شکم بزرگ جزو معیارهای تناسب اندام و زیبایی نیست هر کسی به دنیال راهی برای نجات یافتن از شر این چربی‌های سمج می‌گردد. عده‌ای به سراغ داروهای لاغری می‌روند اما باید بدانید مصرف این داروها قطعا بدون عوارض نیست. بهترین راه برای کم کردن تدریجی وزن استفاده از داروی گیاهی یا همان دمنوش گیاهی برای لاغری است.

بهترین دمنوش لاغری :

کرفس:
کرفس خام کالری ناچیزی دارد امّا آن چه باعث می شود به عنوان داروی لاغری شناخته شود، دیرهضم بودن آن است.
وقتی کرفس را دم می کنید و می نوشید، معده، مدّت زمان زیادی صرف می کند تا کرفس را هضم کند و در این مدّت زمان نمی توانید ماده ی غذایی دیگری مصرف کنید.
کرفس از این طریق، احساس سیری را به تعویق می اندازد و نیاز بدن به مواد غذایی به ویژه مواد کربوهیدرات دار را کاهش می دهد.

چای سبز:
چای سبز برای همه ی کسانی که قصد لاغرشدن دارند، آشناست. چای سبز به علّت داشتن آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای بیشتر نسبت به چای سیاه، خواص بیشتری دارد.
چای سبز دارای پلی فنول های فراوان است و از طریق افزایش حرارت بدن، سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند و انرژی سلول های چربی بیشتری را می سوزاند.
چای سبز حدود ۳۵- ۴۳ درصد، چربی سوزی بدن را افزایش می دهد و در روند کاهش جذب چربی موثر است. چای سبز قند خون را نیز کاهش می دهد و به همین جهت به راحتی بر پروسه ی لاغری فرد تاثیر می گذارد.

طرز تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز:

دمنوش لاغری

 

  1.  دو قاشق چای خوری چای سبز
  2. ۲- نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس
  3. برای تهیه ی دمنوش کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس کرفس و چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده(حدود ۸۵ درجه ی سانتی گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.
    می توانید برای طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، از اندکی زعفران و زیره ی سبز استفاده کنید

دمنوش گیاهی بابونه

 

دمنوش لاغری

دمنوش بابونه از گیاهان خشک شده بابونه تهیه می‌شوند که منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است. این دمنوش به آرامش و تقویت مغز و اعصاب کمک می‌کند و همین‌طور در درمان عفونت نیز مؤثر است.

طرز تهیه:
یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد.

 

پیشنهاد ما : برای تقویت حافظه این دمنوش ها را بنوشید

 

دمنوش گیاهی زنجبیل

دمنوش لاغری

زنجبیل دمای بدن را افزایش می‌دهد و یک چربی‌سوز فوق‌العاده محسوب می‌شود. ترکیبات موجود در این ماده تمام بقایای جمع شده در شکم را از بین می‌برد. حتما می‌دانید که چربی‌های این ناحیه به واسطه کم تحرکی، استرس و مشکلات هورمونی بروز می‌کند. چای زنجبیلی همچنین باعث توقف تولید کورتیزول می‌شود. اگر روز بدی داشته‌اید و یا اینکه تمام روز را پشت میز کارتان در برابر رایانه می‌نشینید و چاق شده‌اید حتما این نوشیدنی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

طرز تهیه:
یک لیوان آب را داغ کنید و زمانی که به جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید. یک قاشق کوچک زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید برای خوش‌طعم‌تر شدن آن مقداری عسل به نوشیدنی‌تان اضافه کنید و سریع آن را بنوشید. در لینک زیر با دیگر فواید و مضرات زنجبیل آشنا شوید.

قهوه سبز

 

دمنوش لاغری

 

همان قهوه خام است که تفت داده نشده به دلیل داشتن کافئین بالا سوخت و ساز بدن را بالا میبرد.

همچنین دارای کلروژنیک اسید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان است که به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک میکند.

برای آماده کردن قهوه سبز به پودر قهوه سبز را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و 7 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

طرز تهیه 11: قهوه سبز+هل+ دارچین

زیره

 

دمنوش لاغری

 

برای درمان نفخ شکم و چاقی بسیار موثر است. باعث هضم راحتتر غذا و رفع مشکلات گوارشی میشود.

در این مطلب قصد داریم به افرادی که از چربی های اضافه شکمشان خسته شده اند این مژده را بدهیم که با خوردن زیره به طور مستمر در 20 روز می توانند سایز شکم و کمر خود را کاهش دهند.

زیره غنی از آنتی اکسیدان و فیتواسترول است. فیتواسترول از جذب کلسترول مضر در سیستم گوارشی جلوگیری می کند بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند.

زیره به تنظیم قند خون کمک می کند به شکلی که حساسیت سلول ها را به انسولین و گلوکوز افزایش می دهد بنابراین بدن بهتر نسبت به این مواد واکنش نشان می دهد. از طرف دیگر زیره باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف کربوهیدرات می شود.

طرز تهیه : زیره سبز+ زیره سیاه+ گل محمدی

طرز تهیه : زیره سبز+ زیره سیاه+ لیمو

طرز تهیه : زیره سبز+ زیره سیاه+ لیمو+ نعنا

چای اولونگ

 

دمنوش لاغری

 

چای اولونگ چای ای نیمه تخمیر شده است و محصولی ما بین چای سبز تخمیر نشده و چای سیاه تخمیر شده می‌باشد.

یافته‌های علمی نشان داده که این چای از طریق پلی فنول‌های موجود در آن و کافئین می‌تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود و سبب لاغری شود، از طرفی این چای جذب چربی را در روده کاهش می دهد و با این مکانیسم سبب پیشگیری از افزایش وزن می شود. همچنین نشان داده شده که چای اولونگ خاصیت چربی سوزی دارد و می‌تواند آنزیم هایی که مسئول سوختن چربی های ذخیره در بدن هستند را فعال کند. تمامی این اثرات به روند کاهش وزن سرعت می بخشند.

همچنین کافئین یکی از محرک‌های اصلی برای کاهش وزن است که در انواع چای به وفور یافت می‌شود. کافئین متابولیسم (بالأخص متابولیسم چربی‌ها) را افزایش داده و باعث افزایش انرژی مصرفی می‌شود. چای اولانگ همچنین جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را نیز محدود می‌کند و نهایتاً منجر به کاهش وزن می‌شود.

طرز تهیه: چای اولونگ+ جینسینگ

دارچین

 

دمنوش لاغری

 

ادویه ای معطر و ضد اشتها است و نکته بسیار خوب آن این است که اشتها و ولع خوردن شیرینی جات را کم میکند. دارچین را میتوانید به صورت پودر به غذا و یا نوشیدنی خود اضافه کنید.

طرز تهیه :دارچین+چای سبز

طرز تهیه: دارچین+سیب

ریبوس

 

دمنوش لاغری

 

ریبوس گیاهی سرشار از خاصیت از افریقای جنوبی است. به چای قرمز نیز معروف است این گیاه کافئین ندارد و برای کسانی که میخواهند کافئین کمتری مصرف کنند و لاغر شوند مناسب است. چای قرمز یا چای رویبوس چیست؟

طرز تهیه :ریبوس+وانیل

طرز تهیه:ریبوس+آلبالو

دمنوش گل محمدی

دمنوش لاغری

 

فواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده‌ی معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده‌ی دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه‌ی این دمنوش لاغری خوش‌عطر
یک مشت گلبرگ تازه یا خشک گل محمدی،
نصف فنجان آب،
و یک قوری درب‌دار
طرز تهیه
اگر از گلبرگ تازه استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که گلبرگ‌ها به آفت‌کش‌ها، سموم دفع حشرات یا کود شیمیایی آلوده نباشند.

گلبرگ‌ها و آب را داخل قوری بریزید (طوری که آب روی گل‌ها را بپوشاند) و قوری را روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. درب قوری را بگذارید و منتظر شوید تا جوش بیاید. پس از آنکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشید، دمنوش را از صافی رد کنید. این دمنوش لاغری را نهایتا تا ۶ روز می‌توانید در یخچال نگه‌دارید. هر روز نصف تا یک فنجان از این دمنوش را می‌توانید با معده‌ی خالی میل کنید.

 دمنوش جنسینگ

 

دمنوش لاغری

 

جنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه‌ی جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی‌ آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره‌ی این گیاه مشخص شده است، جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد. در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از داروهای شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد. همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.

مواد لازم برای تهیه‌ی دمنوش لاغری جنسینگ‌
۱ قاشق چای‌خوری جنسینگ خردشده (آمریکایی یا آسیایی)،
۱ لیوان آب،
و عسل (در صورتی که ترجیح می‌دهید دمنوش‌تان شیرین باشد)
طرز تهیه
برای هر یک لیوان آب، تقریبا ۱ قاشق چای‌خوری ریشه‌ی خردشده‌ی جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

 

 دمنوش زرشک برای چربی سوزی

مطالعات نشان داده که زرشک یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن می باشد. مصرف دمنوش زرشک می تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

طرز تهیه

به ازای هر نفر 1-2 قاشق چای خوری زرشک تازه یا خشک را به آب داغ با دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 10 دقیقه خوب دم بکشد و رنگ بیندازد. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه و خوشرنگ را با عسل میل کنید.

 

پیشنهاد ما : شیر و دارچین برای لاغری

 

دمنوش های ترکیبی برای لاغری : 

دمنوش چای سبز و زنجبیل

چای سبز علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد، مدت‌هاست به‌عنوان ماده‌‌ای مؤثر در کاهش وزن، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد چای سبز سه ماده‌ی اصلی دارد که در کنترل وزن مؤثر هستند.کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده‌ای هستند که در این مطالعات به آنها اشاره شده است.کافئین کارکرد سیستم بدن را افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به‌خصوص متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و همان‌طور که می‌دانید، متابولیسم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن دارد.کاتچین که به‌عنوان یک فلاونوئید آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود، یکی از سه عنصر مهم چای سبز است که موجب تفاوت چای سبز با چای سیاه می‌شود (چای سیاه همان تخمیرشده‌ی چای سبز است)

و در شرایطی خاص می‌تواند به کاهش جذب چربی از روده کمک کند.تیامین هم اسید‌آمینه‌ای موجود در چای سبز است که به آزادشدن دوپامین در مغز (ماده‌ای شیمیایی که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می‌شود) کمک می‌کند.بنابراین اگر خواستید استرس‌تان را کم کنید، تیامین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این کار باشد چون برخلاف کافئین، فرد را حساس و عصبی نمی‌کند.زنجبیلی که به چای سبز برای تهیه‌ی این دمنوش اضافه می‌شود به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و به چای سبزتان بدون اینکه بخواهید شکر یا چیز دیگری اضافه کنید طعم و عطر خاصی می‌بخشد.از طرفی چون چای سبز طبع سردی دارد افزودن زنجبیل با طبع گرم، دمنوش شما را متعادل می‌کند.

مواد لازم برای تهیه‌ی این دمنوش لاغری شکم و پهلو
مقداری زنجبیل تازه‌‌ی پوست‌کنده یا نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل پودرشده،
۱ قاشق چای‌خوری چای سبز،
یک لیوان آب،
و یک قاشق عسل طبیعی برای شیرین‌شدن دمنوش (اختیاری)
طرز تهیه

برای درست کردن این دمنوش لاغری و اکثر دمنوش‌های دیگر، بهتر است از یک لیوان صافی‌دار استفاده کنید

یا صافی‌ مناسبی روی لیوان قرار بدهید.

ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل صافی قرار بدهید

و یک لیوان آب‌جوش داخل لیوان بریزید و صافی را داخل لیوان بگذارید.

حواس‌تان باشد چای سبز را بیشتر از ۳ تا ۴ دقیقه داخل آب جوش نگذارید، چون طعم تلخی پیدا می‌کند.

صافی را خارج کنید. دمنوش‌تان حاضر است.

این دمنوش را با شکر شیرین نکنید و اگر دل‌تان خواست، می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه

و روزانه ۱ یا ۲ فنجان از این دمنوش لاغری را با معده‌ی خالی میل کنید.

*********************************

چای ترش یک دمنوش چربی سوز شکم

گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند.این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

مواد لازم

گل چای ترش ۱۰ گرم
آب ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

روش تهیه چای ترش

آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید

و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.

سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید.

این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید.

رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.

دمنوش ترکیبی برگ بو و دارچین برای لاغری شکم و پهلو
مواد لازم

چوب دارچین ۱ تکه ۳ گرمی
برگ بو ۲ برگ
آب ۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)

روش تهیه دمنوش برگ بو و دارچین

آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید.

اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید.

این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید. سپس ۱ هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

*********************************

دمنوش قاصدک و نعنا ، دمنوش گیاهی برای کاهش چربی شکم

دمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های واقعا شگفت‌انگیز است که به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند.حتما می‌دانید که کبد عضو بسیار اعجاب انگیزی است چون در واقع مسئول تمام سم‌زدایی بدن است.بنابراین نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد.کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند آن را به انرژی قابل استفاده‌ی بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند.از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند.هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.پس کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آنها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند.قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند.قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند.قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد و چربی سوزی می‌سازد.

مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری جادویی
یک قاشق چای‌خوری برگ نعنای خشک،
یک قاشق چای‌خوری برگ قاصدک خشک،
یک لیوان آب،
و لیمو (در صور ت تمایل)
طرز تهیه
آب جوش را به نعنا و قاصدکی که قبلا در لیوان ریخته بودید، اضافه کنید.

روی لیوان درپوشی قرار بدهید و بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه همان‌طور بماند.

سپس مخلوط‌تان را صاف کنید. اگر از طعم لیمو خوش‌تان می‌آید، می‌توانید دمنوش‌تان را با لیموی تازه میل کنید.

نوشیدن یک فنجان از این دمنوش تا دوبار در روز مشکلی ندارد.

این دمنوش لاغری را می‌توانید با برگ‌های تازه‌ی قاصدک یا نعنا هم درست کنید.

فقط درباره‌ی قاصدک بهتر است از برگ‌های تازه‌تر استفاده کنید.

توصیه می‌کنم تا حد امکان برگ‌های قاصدک در حال رشد و جوان‌تر را در آغاز فصل بهار انتخاب کنید

چون هرچه بیشتر رشد کند برگ‌هایش زمخت‌تر و تلخ‌تر می‌شود.

*********************************

دمنوش ترکیبی مریک گلی و عسل و لیمو ترش
مواد لازم

مریم گلی تازه یا خشک ۱۵ گرم
آب ۱ لیتر
آب لیموترش ۱ عدد
عسل ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه دمنوش مریم گلی با عسل و لیمو ترش

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید

. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

در نهایت دمنوش تان را صاف کنید.

سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید.

می توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

شما عزیزان می توانید برای آشنایی با دمنوش های مختلف و خواص آن ها به همراه روش تهیه

و میزان استفاده درست از آن ها را در قسمت دمنوش های گیاهی حیاط خلوت مشاهده کنید .

 

پیشنهاد ما :دم کرده عصاره برگ درخت زیتون برای لاغری

نتیجه گیری :

چربی (همراه با پروتئین و کربوهیدرات) همان انرژی‌ِ ذخیره‌شده است. کالری در واقع واحدی برای اندازه‌گیری این انرژی‌هاست. بدن ما به‌وسیله‌ی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی، چربی را به انرژی قابل استفاده برای فعالیت‌های بدن تبدیل و انرژی‌ (کالری‌) اضافی را هم ذخیره می‌کند. برای کاهش وزن، شما باید بیشتر از میزان کالری دریافتی، انرژی مصرف کنید. این امر باعث می‌شود بدن چربی‌های ذخیره‌‌شده را به‌کار بگیرد و درنتیجه لاغرتر شوید. در واقع سلول‌های چربی به مرور کوچک‌تر می‌شوند و از بین می‌روند. دوستان عزیزم توجه داشته باشید که تمامی این مراحل و روند چربی‌سوزی به شرایط ژنتیکی و محیطی افراد بستگی دارد. دمنوش‌هایی که ما به شما معرفی می‌کنیم، در شرایط عادی در کنار یک رژیم غذایی مناسب، می‌توانند تأثیرات مثبتی در روند کاهش وزن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *