مقالات

هفته ششم باردرای – سلامتی

بارداری

[ad_1]

تهوع در هفته ششم بارداری طبیعی است

تهوع صبحگاهی یا ویار حاملگی از هفته ششم بارداری آغاز میشود و اغلب با پایان سه ماهه اول بارداری از بین میرود. هرچند در برخی خانمها این مشکل همچنان تا پایان بارداری با آنها همراه است.

تهوع صبحگاهی از چه زمان آغاز میشود؟

گرچه احساس تهوع و استفراغ با بالا آمدن آفتاب شروع میشود اما در هر زمانی از روز یا شب میتواند باعث آزار میشود. برخی آن را با عنوان تهوع و استفراغ بارداری یا NVP میشناسند. علائم تهوع صبحگاهی حدود هفته ششم بارداری تا هفته نهم بارداری شروع میشود و در هفته های هفتم تا دوازدهم به اوج خود میرسد. از آنجا که در زنانی که بارداری اول را تجربه میکنند حس بویایی فوق العاده قوی و حساس میشود، تهوع صبحگاهی باعث میشود نسبت به برخی غذاهای خاص و بوها ناسازگاری نشان دهند.

علت تهوع صبحگاهی در هفته ششم بارداری

تهوع صبحگاهی در هفته ششم بارداری دلایل متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره میشود:

  • حساسیت
  • استرس
  • خستگی
  • بارداری اول
  • ژنتیک

برای بیشتر خانمهای باردار شدت حالت تهوع بین هفته های ۶ تا ۱۴ بارداری است، گرچه افراد کمی این علائم را تا سه ماهه دوم هم دارند و عده بسیار کمتری به خصوص آنهایی که دوقلو یا چندقلو دارند ممکن است حتی تا سه ماهه سوم هم این حالت ها را داشته باشند. ممکن است حالت تهوع باعث شود حس بدی پیدا کنید اما خیالتان راحت باشد به جنین آسیبی نمیرسد و نشانه سلامت بارداری است.

 

بارداری

 

پیشنهاد ما مطالعه مقاله : زیبایی پوست : ۱۰ خوردنی موثر بر زیبایی انسان را بشناسید

 

چه چیزی باعث تهوع صبحگاهی میشود

از هفته ششم بارداری تهوع صبحگاهی میتواند به دلیل افزایش سطح هورمون HCG باشد که میزان آن در اول صبح به اوج خود می رسد و این حالت را تشدید میکند اما میتواند در هر زمانی از روز باشد، افزایش میزان استروژن و پروژسترون، ماهیچه های دستگاه گوارش را سست و ضعیف میکند و این باعث ریفلاکس یا برگشت مواد غذایی از معده به مری میشود که تهوع را تشدید میکند. حذف وعده غذایی و خالی بودن معده نیز حالت تهوع را بیشتر میکند. همه زنان باردار حالت تهوع ندارد و همه به یک حالت نیستند. برخی زنام فقط گهگاهی احساس تهوع دارند، برخی دیگر دل پیچه دارند اما استفراغ ندارند، برخی زنان هرازچند گاهی استفراغ میکنند و بعضی مرتب این حالت را دارند.

[ad_2]

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *