داروهای گیاهی, سلامت بدن

راه های لاغر شدن سریع در خانه

لاغری سریع در خانه

راه های لاغر شدن سریع در خانه

لاغری سریع در خانه

 

گاهی اوقات افراد نمی دانند که با سهل انگاری های خود سبب بالا رفتن وزن و بد فرمی اندام خود شده اند. برخی از افزایش وزن ها به صورت دوره ای بنا به دلایلی مانند عوارض دارویی، چرخه قاعدگی و تنظیمات هورمونی، به سراغ افراد می‌آیند. با رعایت کردن تغذیه و داشتن فعالیت منظم ورزشی این تاثیرات به زودی از بین خواهند رفت.

هنگامی که حرف از راه های لاغر شدن سریع در خانه می شود اکثر افراد به فکر قطع مصرف مواد غذایی می افتند. اما این روشی بسیار غلط در کاهش وزن به شمار می رود. با مصرف پروتئین به اندازه لازم در طول روز، فرد دیرتر احساس گرسنگی کرده و به جای چربی سوزی، پروتئین سوزی در بدنش اتفاق نمی افتد. با مصرف پروتئین در وعده صبحانه، انرژی مورد نیاز بدن تامین شده و از خوردن ریز خوراکی ها پرهیز خواهد شد.

در دورانی که سعی بر لاغری سریع دارید باید از تمام ویتامین ها و مواد مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. با این کار در طول رژیم به بدنتان آسیب جدی وارد نخواهد شد. بر خلاف آنچه گفته شد برخی افراد بر این باورند که اگر می خواهند لاغر شوند باید هیچ غذایی نخورند، که البته این روند بسیار غلطی است. در طول رژیم تنها باید از همه مواد غذایی به مقدار مشخص و فقط برای تامین ویتامین های بدن مصرف شود.

نوشیدن آب در طول رژیم و به عنوان یکی از راه های لاغر شدن سریع در خانه که پیش گرفته می شوند بسیار موثر است.برای پیشگیری از ابتلا به یبوست پیشگیری از چروک شدن پوست در حین کاهش وزن احساس سیری و پر بودن معده با نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب ایجاد احساس سیری خواهید شد جایگزینی مناسب برای نوشیدنی های قندی و مضر

غذاهای فرآوری شده شامل انواع غذاهایی می شود که شامل قند بالا، چربی اضافی، کالری بیش از حد و همینطور مقدار زیادی سدیم است. همه این عوامل بسیار موثر در بالا رفتن وزن هستند که جهت از دست دادن و به عنوان یکی از راه های لاغر شدن سریع در خانه بسیار موثر به شمار می رود. می توانید از انواع سبزیجات مانند کاهو و هویج به عنوان جایگزین این خوراکی ها استفاده کنید.

دم کرده قهوه به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم با داشتن کافئین و آنتی اکسیدان فراوان می تواند به بالا بردن سوخت و ساز بدن سرعت بخشد. این نوشیدنی کافئین دار حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت را به شدت کاهش داده و از ابتلا به اضافه وزن پیشگیری کند.

ورزش کردن باعث لاغری می شود : 

۱- برای ورزش، زمان بگذارید

ورزش کردن، ممکن است در ابتدا باعث شود که چند کیلو از وزنتان را کم کنید اما، یک قسمت مهم و به دست آوردنی در دراز مدت است. صرف نظر از اینکه چقدر پرمشغله اید، اگرمی خواهید وزنتان را سریع کم کنید و آن را نگه دارید. خیلی ضروری است که هرروز زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید. حتی کارهایی مانند پیاده روی به جای ماشین سواری برای خرید نیز تاثیر به سزای دارد.

قبل از شروع، اندازه کمر، لگن و پایین تنه تان را اندازه گیری کنید. اگر درحال لاغر شدن مشاهده کردید که این اندازه ها در حال کم شدن هستند، به معنی این است که درحال کاهش وزن هستید.
درهنگام فعالیت های روزانه، ورزش کنید. اگر از پله ها بالا می روید، سه بار در طول روز چهار دست و پا بالا بروید و هنگام گرد گیری و جارو زدن با قدرت انجام دهید.
مقدار پیاده روی تان را افزایش دهید. روی زمین صاف بجای پله برقی بروید و تا جایی که می توانید از محل خریدتان دورتر پارک کنید.
یک سرگرمی را شروع کنید که فعالیت داشته باشد و به تمام معنی ورزش کردن نباشد. باغبانی، کارهای ساختمانی، تعمیر کردن ماشین و بازی با حیوانات راه هایی خوب برای کاهش وزن و لاغر شدن هستند.
۲- ورزش کردن با گروه را امتحان کنید

اگر درحال لاغر شدن برای یک اتفاق خاص هستید و برایتان اهمیتی ندارد که وزنتان را نگه دارید، می توانید ورزش روزانه انقباضی را امتحان کنید. خیلی از خانم ها و مجلات سلامتی، مانند یک مربی پیشنهاد هایی برای فعالیت های روزانه و افزایش سرعت کاهش وزن قابل توجه و لاغرشدن درطول چند روز با یک برنامه پرهیز غذایی دارند.

۳- نسبت به نوع ورزش انتخابیتان هنگام شروع یک برنامه ی جدید، واقع بین باشید

اگر به لاغر شدن و نگه داشتن وزن، امید دارید، به برنامه های بیشتر از ورزش های انقباضی نیازدارید. بهترین راه برای ورزش کردن این است که ورزشی انتخاب کنید که حقیقتا آن را انجام خواهید داد و از آن لذت خواهید برد. اگر از دویدن متنفرید، در برنامه ی اصلی تان قرارش ندهید. شما نیازمند انگیزه بیشتری برای ادامه دادن به ورزشی هستید که از آن لذت می برید. درعوض، نوع دیگری از ورزش را انتخاب کنید تا سرانجام چیزی که به آن علاقه دارید را پیدا کنید. مانند: شنا، دوچرخه سواری یا حتی زومبا.

به یاد داشته باشید بازی هایی مانند والیبال، تنیس می توانند به سوزاندن کالری کمک کنند، هنگامی که جمعی باشند، لذت بیشتری دارند. بازی ها را جمعی انجام دهید تا از انجام هرروز آن لذت ببرید.

۴- ورزش های قلبی عروقی انجام دهید

مادامی که ورزش های قلبی عروقی و استقامتی برای کل بدن مهم هستند، ورزش های قلبی عروقی به شما کمک می کند که خیلی سریع وزن کم کنید. ورزش های سنگین و استقامتی، به کاهش وزن سریع کمکی نمی کنند اما باعث می شوند که متابولیسم بدن بیشتر و بهتر انرژی مصرف کند.

برای بهترین نتیجه، ایروبیک آهسته و قدرتی را انجام دهید.
سلول های ماهیچه ای به طور طبیعی از سلول های چربی فعال تر هستند. یعنی آنها حتی به هنگام استراحت و خواب نیز بیشتر از سلول های چربی کالری می سوزانند.

۵- برنامه ورزشی خود را جذاب کنید

تنوع، بهترین کلید برای ساختن انگیزه و سلامتی است. وقتی که یک ورزش همیشگی را درطی روزها انجام دهید، خود را در بیشترین معرض خطر صدمه می گذارید و بدین گونه برای ادامه ورزش، بیشتر بی انگیزه می شوید. در باشگاه بین وسایل ها بچرخید، به کلاس های ورزشی بروید و ورزش هایی داخل برنامه تان بگذارید که قابل تحمل باشند.

ایروبیک های کم فشار انجام دهید. ایروبیک های آرام، ملحق شدن به پیاده روی های شاد، استفاده از وسایل ایروبیک یا شنا نه تنها کالری می سوزانند بلکه قلب را نیز سالم نگه میدارند.
وزنه آهنی بزنید. ورزش های سنگین و استقامتی، برای زنان و مردان می تواند هم ماهیچه سازی کند و هم متابولیسم بدن را برای یک نتیجه خوب بالا ببرند. روش های لاغر شدن که شامل ایروبیک و ورزش های استقامتی اند، به طور قابل مشاهده ای کالری سوزاندن را بالا می برند.

۶- ورزشی انتخاب کنید که کل بدن را درگیر کند

بااین روش، روی هر گروه ماهیچه ای کار می کنید و هر کالری ماهیچه ای در یک زمان می سوزانید مانند: قسمت های مختلف برای ورزش. برای مثال: سعی کنید هنگام دویدن یا دوچرخه سواری ماهیچه های بازو با زانو را هماهنگ کنید.

حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بین هر ورزش ماهیچه ای استراحت کنید. یک یا دو روز در هفته را به ورزش کردن اختصاص دهید.

۷- به مقدار کافی استراحت کنید

داشتن یک استراحت کافی، به داشتن انرژی در طول روز کمک می کند. باعث می شود کمتر غذا بخورید و کمتر دراز بکشید و به هنگام ورزش های فیزیکی به خود آسیب برسانید. کمبود خواب، باعث می شود که عدم توانایی در کاهش وزن داشته باشید. پس کامل بخوابید تا در راه کاهش وزنتان به شما کمک کند.

 

پیشنهاد ما : دم کرده عصاره برگ درخت زیتون برای لاغری

 

بهترین قرص ویتامین برای لاغری

لاغری سریع در خانه

 

کلرلا
مولتی ویتامین های ملال آور و خسته کننده را با یک ماده ی با کیفیت بسیار بالا که پر از کلرلا است جایگزین کنید. به گفته ی کارشناسان تغذیه کلرلا دانه ای مبهوت کننده و پر انرژی است.

جلبک کلرلا برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است . این ماده کم کالری و در عین حال سرشار از انرژی است. پس خوردن آن می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک چشم گیری کند. مردم احساس گرسنگی می کنند زیرا بدنشان مواد پرکالری و دارای سطح کم انرژی دریافت می کند. با مصرف موادی مانند کلرلا که پر انرژی هستند و کالری کمی دارند بدن را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این فرآیند باعث می شود که هر چه کالری کمتر وارد شود و در عین حال انرژی زیادی نیز دارد کاهش وزن و لاغری بیشتری به همراه دارد. کلرلا همچنین برای سیستم گوارش بسیار مفید است. مطالعاتی در ژاپن نشان می هد قرص کلرلا، قرص جلبک کلرلا برای لاغری، چربی بدن را کاهش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که جلبک کلرلا باعث افزایش فرآیند آب کردن چربی ها نیز می شود و احساس گرسنگی کاذب را کاهش می دهد.قرص لاغری کلرلا و قرص اسپیرولینا برای لاغری را از داروخانه تهیه کنید.

ویتامین های پروبیوتیک
صبح ها ویتامین های پروبیوتیک مصرف کنید ( محصولات پروبیوتیک به محصولاتی گفته می شوند که دارای باکتری های مفید هستند و بعد از مصرف درون روده می مانند.)

درون دستگاه گوارش ما بیش از 400 نوع باکتری مفید وجود دارد. این باکتری ها وظیفه حفظ سلامت ما را بر عهده دارند. زمانی که میزان باکتری های مفید و مضر در توازن نباشند نتیجه نفخ شکم خواهد بود. به گفته ی مجله ی تغذیه ی بریتانیا محققان دانشگاه لامال از 120 خانم دارای اضافه وزن خواسته شد که برای کاهش وزن و لاغری به مدت 12 هفته یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنند. نیمی از آنها هر روز قرص های حاوی پروبیوتیک مصرف کردند و به نیم دیگر دارونما داده شد و چه اتفاقی افتاد؟ بعد از 12 هفته دوره کاهش وزن و لاغری، زنانی که به آنها قرص های پروبیوتیک داده شده بود به طور میانگین 9.7 پوند وزن از دست داده بودند. در صورتی که زنانی که به آنها دارونماها داده شده بود تنها 5.7 پوند به طور میانگین از دست داده بودند. بعد از 12 هفته زنانی که دارونما مصرف کردند بعد از اتمام دوره آزمایش دیگر کاهش وزن و لاغری نداشته اند اما زنانی که پروبیوتیک مصرف کردند روند کاهش وزن و لاغریشان همچنان ادامه داشت و به طور متوسط 1.8 پوند وزن کم کردم. بعد از اتمام مطالعات زنان گروه مصرف کننده پروبیوتیک ها باکتری جذب کننده چربی کمتری داشتند. معده تان را خالی نگه دارید یا چای سفید مصرف نکنید؛ اسیدیته اثرات پروبیوتیک ها را خنثی می کند.(سیارک)

ویتامین اسیدهای چرب حیاتی
ویتامین اسید های چرب حیاتی با بالاترین کیفیت. اسید های چرب حیاتی تسریع کننده ی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها بدن هستند. با وجود اسید های چرب حیاتی، سلول ها اکسیزن بیشتری دریافت می کنند. اکسیژن حمل شده بیشتر به سلول های چربی بدن با سرعت بیشتری آب می شوند. یکی از دانشکده های هاروارد گزارشی را در مورد سلامتی منتشر کرد، در این گزارش آمده است که چربی ها به طور طبیعی بر مولکول هایی که انسولین را به ماهیچه ها می برند تاثیر می گذارد. گونه های متفاوت چربی می توانند التهاب را کاهش یا افزایش دهند.

مواد معدنی
مواد معدنی را در شب مصرف کنید. بعضی از محققان معتقدند که افرادی که دارای اضافه وزن هستند سیستم دفاعی ضعیفی دارند. این می تواند یه علت کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد مخصوصا آنتی اکسیدان ها با توجه به تحقیقات انجام شده در لهستان افرادی که دارای اضافه وزن هستند امکان این که از منفعت آنتی اکسیدان ها آگاه باشند بسیار کم است. محققان در سازمان جهانی عملکرد تغذیه و غذا در ورساو روی 102 زن دارای اضافه وزن مطالعاتی انجام دادند و دریافتند که در زمانی که اضافه وزن دارند سطح آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E و همچنین ویتامین A پایین تر از سطح آن موارد در افراد با تناسب اندام است. این اختلاف سطح ها باعث کاهش سیستم دفاعی بدن افرادی می شوند که دارای اضافه وزن هستند و باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها نیز می شود. افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد دیگر آنتی اکسیدان بیشتری نیاز دارند.

یک ماده ی معدنی خوب شامل کولین و اینوزیتول است که با یک دیگر به متابولیسم چربی ها کمک می کنند. ید که باعث تحریک غده ی تیروئید می شود، کرومیوم که کربوهیدرات ها را تولید می کند و اثر گرسنگی را کاهش می دهد. این ها را در شب مصرف کنید زیرا به خوب خوابیدن شما کمک می کند همچنین از خوردن آن ها با ویتامین ها خود داری کنید.

ویتامین دی
تازه های پزشکی امروز می گوید: بین سطح ویتامین دی و موفقیت در کاهش وزن و لاغری ارتباط مستقیم وجود دارد. همچنین باتوجه به مطالعات تازه دکتر مرکل که بر روی 4600 زن 65 سال و بالاتر انجام شد دریافت کمبود ویتامین دی می تواند باعث افزایش وزن شود این تحقیقات همچنین نشان داد یکی از دلایل ابتلا به افزایش وزن مفرط به علت کمبود ویتامین دی است. تحقیقاتی که در طول 4 الی 5 سال انجام گرفت نشان داد افرادی که ویتامین دی مصرف کردند و سطح ویتامین دی بدنشان افزایش یافت کاهش وزن و لاغری 2 پوندی داشتند.

ویتامین های گروه ب
برای لاغری با ویتامین ب، صبح ها آن را مصرف کنید تا روند سوخت و ساز تا پایان روز در بدن شما ادامه داشته باشد. ویتامین های گروه ب گروهی از یازده ویتامین هستند که با هم کار می کنند. بعضی از ویتامین های گروه ب در کاهش وزن و لاغری نقش دارند. مانند: ب6 ( پیریدوکسین ) – ب5 ( پانتوزینک اسید ) – ب2 ( ریبوفلاوین ). ویتامین ب6 به پانکراس برای تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند. کارکرد صحیح دستگاه گوارش به کاهش وزن و لاغری کمک فراوانی می کند. ب5 همیشه به دستگاه گوارش کمک می کند و چربی ها و کربوهبدرات ها را می شکند. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و انرژی زیادی را نیز به همراه دارد. هرچه سوخت و ساز بالاتر باشد فرآیند کاهش وزن و لاغری سرعت بیشتری دارد. ویتامین ب2 به کاهش انرژی غیر قابل استفاده ی بدن کمک می کند. این انرژی درون چربی هاست و با کاهش چربی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. انواع سیب زمینی، سبزیجات، لوبیا، عدس و فلفل بعضی از بهترین منابع ویتامین ب هستند.

ویتامین ث
ویتامین ث مصرفی را افزایش دهید. این کار باعث می شود که به جای این که گلوکز دریافتی بدن به شکل چربی ذخیره شود تبدیل به انرژی می شود. روزانه 400 الی 500 میلی گرم ویتامین ث و 800 میلی کرم ویتامین دی برای بدن لازم است. مطالعات مرکزی ملی بیوتکنولوژی نشان می دهد که ویتامین ث با حجم بدن رابطه ی عکس دارد. همچنین افرادی که ویتامین ث را که 30 درصد اکسید شده را مصرف می کنند چربی ذخیره شده در بدنشان افزایش می یابد. اما افرادی که ویتامین ث تازه مصرف می کنند حجم چربیشان کاهش چشم گیری دارد.

کوآنزیم کیو ده
یک آنتی اکسیدن بسیار قوی است که منافع زیادی برای جلوگیری و کاهش بیماری افزایش وزن مفرط دارد. کارکرد کوآنزیم کیو ده بسیار شبیه به ال – کارنیتین است. که باعث تولید انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین این آنزیم فرآیند سوخت و ساز را افزایش می دهد و انرژی تولیدی دارای حداکثر پایداری است و قابلیت بالایی در کاهش چربی دارد. کاهش انرژی باعث سریعتر شدن روند پیری سلول می شود. کوآنزیم کیو ده همیشه بیشترین میزان چربی غذاها را می سوزاند و به نرمال سازی چربی خون بدن کمک می کند.

گلوتامین
یک اسید آمینه ی موجود در بدن انسان است. گلوتامین یکی از محبوب ترین ویتامین های ورزشی است که باعث رشد و ترمیم ماهیچه ها و عضلات می شود. چربی سوزی و آب کردن چربی ها را افزایش می دهد همچنین اگر قبل و در طول ورزش مصرف شود سطح سوخت و ساز بدن را در حال استراحت همچنان بالا نگه می دارد.

وانادیوم
به کنترل گلوکز خون کمک می کند و کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. البته بین انسولین و کنترل وزن ارتباط وجود دارد. موادی مانند: وانادیوم که گلوکز خون را کنترل می کنند مورد نیاز افرادی است که می خواهند دیابت نوع دوم و همچنین وزن خود را کنترل کنند. مصرف بهیته ی انسولین باعث کاهش چربی های رسوب کرده در قسمت میانی بدن می شود که به آن چربی شکمی نیز می گویند.(سیارک)

لینولیک اسید
ترکیب های حاوی لینولیک اسید. باعث کاهش چربی و کاهش حجم بدن می شوند و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند. از رسوب چربی درون سلول های چربی، ذخیره ی چربی در ناحیه ی شکم و افزایش وزن مفرط جلوگیری می کنند.

آلفا لوپیک اسید
آلفا لوپیک اسید. تحقیقات نشان می دهد که لوپیک اسید ها اثرات مفیدی بر نیرو هایی دارد که باعث کاهش ذخیره چربی و کاهش وزن و لاغری می شود. همچنین قسمت مربوط به اشتها در مغز، غذاهای مصرفی و وزن بدن را کنترل می کند. لوپیک اسید حتی به افرادی که دارای اضافه وزن هستند (هنوز به مرحله ی افزایش وزن مفرط نرسیده اند) نیز اثر کاهش وزن و لاغری دارد. به طوری که 8 درصد وزن کلی را کاهش داده و بیشتر از 12 اینچ سایز را کوچک می کند. لوپیک اسید بر افرادی که در حال ابتلا به افزایش وزن مفرط هستند نیز اثر بسزایی دارد به طوری که 9 درصد کاهش وزن و لاغری و بیشتر از 3 اینچ کاهش سایز تجربه خواهند کرد.(سیارک)

رژیم خام گیاهخواری برای لاغری 

 

لاغری سریع در خانه

 

رژیم گیاهخواری چیست؟
قبل از هر چیزی می‌خواهیم شما را با واژه وگانیسم آشنا کنیم. وگانیسم یک شیوه از زندگی است که در آن از خوردن هر نوع محصول حیوانی مانند: گوشت، پوست و هر محصول دیگری که با کشتن حیوانات بدست می‌آید خود را محروم می‌کنند. گیاهخواران معمولا به دلیل حفظ محیط زیست دست به حذف محصولات حیوانی از رژیم غذایی خود می‌زنند اما اگر قصد لاغری نیز دارید این رژیم می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

انواع رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری کامل: این رژیم شامل: میوه، سبزیجات، دانه‌ای کامل، آجیل و … است.
رژیم خام گیاهخواری: در این رژیم مواد غذایی فوق در دمای کمتر ۴۸ درجه پخته می‌شوند.
رژیم سرشار از نشاسته: در این رژیم سیب زمینی و ذرت پخته بیشتر مصرف می‌شود.
رژیم تا ۴ عصر: یک رژیم کم چرب که تا قبل از ساعت ۴ عصر خام گیاهخواری و برای شام غذا پخته است.

اصول اصلی رژیم گیاه خواری برای لاغری

  • در رژیم گیاه خواری برای لاغری میتوانید صبح ناشتا یک قاشق چایخوری زیره سیاه + یک لیوان آب ولرم+ آب یک عدد نارنج یا لیمو ترش تازه میل کنید .
  • بعد از نیم ساعت صبحانه بخورید . صبحانه میتواند شامل یک نوع میوه یا آب میوه و سبزیجات به میزان اشتهایتان باشد.
  •  به گزارش آسان طب میتوانید نیم ساعت بعد از صبحانه تا ظهر از میوه های خشک طبیعی به مانند توت خشک- انجیر خشک- مویز سیاه – برگه هلو – برگه زرد آلو و عناب استفاده کنید.
  •  برای ناهار میتوانید یک کاسه سالاد شامل سبزیجات و صیفی جات دلخواه + 3 قاشق غذا خوری کنجد خام + 3 قاشق مویز سیاه + یک قاشق مربا خوری سیاه دانه + مقداری کم نمک و فلفل سیاه + مقداری روغن زیتون بو دار یا روغن کنجد+ مقداری جوانه ماش ( دلخواه ) + آب نارنج یا لیمو ترش تازه نوش جان کنید .

فواید و مضرات گیاهخواری را بدانید

  • بعد از ناهار نیم صاعت صبر کنید . اکنون میتوانید تا شب از میوه استفاده کنید . سعی شود بین مصرف هر نوع میوه به میزان اشتها نیم ساعت فاصله باشد و میوه ها مخلوط مصرف نگردد.
  • در وعده شام میتوانید مخلوط مغز بادام خام + فندق خام + گردو به میزان نصف فنجان ( هر سه نصف فنجان گردد ) + نصف فنجان پودر نارگیل + 2 عدد انجیر خشک + یک قاشق توت خشک + 2 قاشق کنجد خام + 2 عدد خرما بدون هسته + مقداری آب سرد و یخ خرد شده را در مخلوط کن ریخته معجون سالمی تهیه کرده و بخورید .
  •  بعد از شام و قبل خواب یک قاشق چایخوری تخم خرفه + آب یک عددنارنج یا لیمو ترش تازه.

7 نکته برای شروع رژیم گیاه خواری برای لاغری

  • نکته 1 : مهم این است که در این رژیم لاغری تغذیه طبیعی را شروع کنیم ولی افرادی هستند تمایل دارند طبق برنامه پیش بروند و این یک برنامه پیشنهادی است که شامل ویتامین ها و املاح معدنی فراوان به مانند پروتیین و کلسیم و … می باشد ولی میتوان به هر نوعی که تمایل دارید برنامه را جا به جا کنید.
  • نکته 2 – هفنه ای 4 لیوان ترکیب آب کرفس + هویج جهت روند سریع پاکسازی بدن توصیه می گردد.
  • نکته 3 – یک خام گیاه خوار موفق کسی است که از همه نعمتهای گیاهی پروردگار به صورت خام استفاده کند و به هیچ عنوان تک خوری را توصیه نمی کنیم.
  • نکته 4- بهتر است 80 درصد میوه فصل + 10 درصد از سبزیجات و دانه ها و جوانه + 10 درصد از مغزها استفاده گردد.
  • نکته 5 – سعی شود در برنامه تغذیه طبیعی خصوصا در شروع از موز – کیوی – پسته – بادام هندی – قارچ – زیتون – بادام زمینی – و لوبیا سویا استفاده نشود .
  • نکته 6 – بهترین جوانه از نظر من جوانه ماش است.
  • نکته 7- به هیچ عنوان تا قبل از شام نگران شمارش کالری نباشید .

نقش سرکه سیب در کاهش وزن

لاغری سریع در خانه

 

در این مطلب دلایل اصلی مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن را آماده کرده ایم که می تواند شما را با این نوشیدنی شگفت انگیز بیشتر آشنا کند.

1. یک نوشیدنی کم کالری است
100 گرم سرکه سیب حدود 22 کالری دارد، به همین علت یک نوشیدنی کم کالری به شمار می آید که به کاهش وزن کمک می کند.

برای نتیجه گیری سریعتر، هر روز صبح یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و با شکم ناشتا بنوشید.

2. از انباشته شدن چربی جلوگیری میکند
طبق تحقیقات انجام شده، آستیک اسید که یک عنصر اصلی در سرکه سیب است، از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری میکند.

بطور کلی، مصرف روزانه سرکه سیب میتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به چربی سوزی و جلوگیری از تجمع چربی ها در بدن کمک کند.

3. باعث احساس سیری برای مدت طولانی میشود
یک مطالعه انجام شده توسط تیم کلینیکال نوتریشن، نشان میدهد که آستیک اسید موجود در سرکه سیب باعث میشود برای مدت طولانی تری سیر بمانید و میل به غذا را کاهش میدهد.

این کار باعث میشود شما کمتر غذا بخورید و کالری کمتری دریافت کنید و وزن خود را کاهش دهید.

4. قند خون را کنترل میکند
تحقیقات نشان میدهند که سرکه سیب باعث اثبات سطح قند خون، به خصوص بعد از خوردن وعده های غذایی با کربوهیدرات بالا میشود.

اثبات سطوح قند خون یک امر مهم برای کاهش وزن بصورت سالم و مؤثر است.

چگونه از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

1. هیچگاه سرکه سیب را خالی مصرف نکنید؛ سرکه سیب دارای مقدار زیادی اسید است که مصرف آن به تنهایی میتواند به بدن شما آسیب وارد کند بنابراین مقدار کمی از آنرا با یک لیوان آب محلول کنید و سپس آنرا بنوشید.

2. شما میتوانید آنرا به همراه روغن زیتون به سالاد اضافه کنید که اینکار میتواند به فرایند کاهش وزن شما بطور چشمگیری سرعت ببخشد.

3. هیچگاه در مصرف سرکه سیب زیاده روی نکنید. با اینکه این نوشیدنی خواص بسیار زیادی دارد، به علت اسیدی بودن آن مصرف بیش از حد آن میتواند باعث ایجاد سوزش و حساسیت در ناحیه گلو و سر معده شود.

رزیم لاغری برای بلغمی مزاج ها 

 غذاهای مناسب طبع بلغم:

غذاهای با طبع گرم و خشک برای افراد بلغمی مناسب است، به شرطی که اصل متعادل سازی با مصلحات، رعایت شود.

بطور مثال؛ گردو غذای گرم و خشک است، ولی برای افراد بلغمی مصرف گردو را به نسبت پنجاه درصد با پنیر متعادل می کنیم.

1. آبگوشت سنتی با گوشت گوسفند، با دنبه کم و استخوان زیاد، نخود، زرد چوبه زیاد و فلفل سیاه، بدون رب و گوجه فرنگی

2. انواع آش ها و سوپ های ایرانی، با زرد چوبه، فلفل زیاد و ادویه گرم و خشک

3. غذاهای کبابی و سرخ شده خشک.

4. انواع خورشت های ایرانی با فلفل، زرد چوبه و نمک طبیعی کافی

5. عسل

● میوه های مناسب طبع بلغم:

خرمای خشک، انبه، سیب، به، توت، انجیر، انگور، کشمش، مویز

● سبزیجات مناسب طبع بلغم:

انواع سبزی خوردن بجز گشنیز، هویج، کرفس، جوانه گندم

● لبنیات مناسب طبع بلغم:

1. ماست کم مصرف شود و با مصلح

2. شیر کم مصرف شود و با مصلح

3. پنیر با گردو مصرف شود برای شام

4. دوغ کم مصرف شود با گل محمدی یا پودر گردو و کشمش

5. کره محلی گاوی به میزان خیلی کم

6. خامه و سرشیر گاوی به میزان کم

7. مصرف لبنیات به میزان کم در شبها و با مصلحات آنها مانند خرما، زعفران و زرد چوبه

● نوشیدنی های مناسب طبع بلغم:

دمنوش های گرم، عرقیات گرم، شربت های با طبع گرم

شیره انگور و خرما، شربت عسل

● غذاهای نامناسب طبع بلغم:

غذاهای با طبع سرد و تر مثل ماست، دوغ، آبدوغ، آبدوغ خیار، گوشت مرغ، گاو، ماهی برای طبع بلغم مشکل زا هستند.

● نوشیدنی های نامناسب طبع بلغم:

آب سرد شامل: آب یخ، آب یخچال و آبسرد کن، آب معدنی و تمام آب های با درجه حرارت کمتر از دمای بدن برای طبع بلغم مضر هستند.

* تذکر: امروزه چون اغلب مردم به نحوی دچار سوء مزاج شده اند، به مدت 40 روز برای همه (تقریباً) رژیم ضد بلغم و سودا را اجرا می کنیم ولی بعد باید هر فرد بر اساس مزاج خود تغییراتی در تغذیه اش ایجاد نماید.

خواص رازیانه برای لاغری شکم

مواد لازم :

10 گرم دانه رازیانه

1 فنجان آب

نحوه آمادگی :

دانه های رازیانه را با استفاده از هاون و دسته هاون خرد کنید تا طعم ، روغن و نیز بوی عطر آن را آزاد کنید.

دانه های خرد شده را از صافی عبور دهید و یک فنجان آب جوش روی آن ها بریزید.اجازه دهید دانه ها 7 تا 10 دقیقه خیس بخورند دانه ها را خارج و کمی آب داغ اضافه کنید.

چای رازیانه با برگ های تازه :

یک فنجان آب ، یک فنجان برگ تازه رازیانه

نحوه آمادگی :

برگ های سبز تازه را از ساقه گیاه ببرید و آن ها را به خوبی آبکشی کنید.آن ها را در یک فنجان یا صافی قرار دهید.آب جوش را روی برگ ها بریزید.بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.برگ ها را بردارید و کمی آب داغ به آن اضافه کنید.

چای پیاز رازیانه :

500 گرم پیاز رازیانه

3 فنجان آب

نحوه آمادگی :

آن ها را به طور کامل بشویید و تمیز کنیدبه قطعات کوچک تر خرد و آن ها را به صافی چای اضافه کنید.آب جوش را روی پیاز بریزید و 15 تا 20 دقیقه فشار دهید.صافی را بردارید و کمی آب داغ اضافه کنید.

 

میزان و طریقه مصرف رازیانه برای لاغری

برای لاغری با رازیانه، بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان دمنوش یا عرق رازیانه شروع کنید؛ لازم است ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید، همچنین ذکر این نکته ضروری است که اگرچه دم‌نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید، همچنین زنان باردار نباید آن را مصرف کنند.
برای تهیه دمنوش رازیانه پس از جوش آمدن آب، دانه‌های گیاه رازیانه را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید. برای یک لیتر آب از 2 قاشق غذاخوری رازیانه استفاده شود. همچنین می‌توان برای داشتن نتیجه بهتر دانه‌های رازیانه را یک شب خیساند و یا دانه‌ها را تفت دهید تا خوشبو شود. میزان مورد استفاده برای لاغری با رازیانه، به طور متوسط روزانه حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق رازیانه است.
قابل توجه اینکه اگرچه رازیانه و لاغری مرتبط بوده و مصرف آن در کاهش وزن مؤثر است، اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد و مانند همه چیز باید در مصرف آن تعادل رعایت شود، همچنین رازیانه دارای طبعی بسیار گرم می‌باشد به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

 

پیشنهاد ما : خواص چای سبز برای لاغری

 

نتیجه گیری : 

برای لاغر شدن سریع کافیست به خودتان ایمان داشته باشید و ورزش و تغذیه مناسب را فراموش نکنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *