آرایشی و بهداشتی, پوست و مو, سلامت

طرز استفاده از روغن درخت چای برای جوش

چای

طرز استفاده از روغن درخت چای برای جوش

چای

این روزها روغن درخت چای به طور گسترده ای جهت درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن به طور کامل جای جوش ها را از بین نمی برد، اما تا حد زیادی به درمان آن کمک می کند. روغن درخت چای به واسطه ی وجود ترپن – 4- اول که یکی از 98 ترکیب موجود در این روغن است، دارای ارزش دارویی بالایی می باشد. ترپن – 4 – اول یک سلاح قوی در برابر قارچ ها، ویروس ها و باکتری ها می باشد. خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای اغلب به دلیل وجود ترکیب ترپن می باشد. بنابراین، روغن درخت چای به عنوان یک عامل ضد باکتریایی طبیعی و درمان کننده ی آکنه عمل می کند.
روغن درخت چای یک عصاره ی طبیعی از درخت Melaleuca Alternifolia بوده و می تواند به طور موثری علائم آکنه مانند سوزش و خشکی را کاهش دهد. این روغن جذب پوست شده و انسداد منافذ را از بین می برد، همچنین میکروب ها و چرک های موجود در جوش ها را نیز حذف می کند. در صورتی که روغن درخت چای به صورت منظم بر روی بخش آسیب دیده به کار برده شود، باعث جوان سازی پوست شده و بنابراین به رهایی از آکنه کمک می کند.

روغن درخت چای آیا برای جوش استفاده میشود ؟

روغن درخت چای اصل از جمله روغن های پر مصرف در حوزه سلامت پوست و تولید محصولات آرایشی است .بسیاری از کمپانی های معروف در حوزه سلامت پوست در محصولات خود از روغن درخت چای استفاده میکنند.علت این امر در داشتن خواص فوق العاده زیاد روغن درخت چای است . به گونه ای که برای مشکلات پوستی معجزه میکند.روغن درخت چای هیچ ارتباطی با محصول چای خشک و چای سبز ندارد .تمام روغن های درخت چای اصل به صورت وارداتی از کشور مراکش و با غلظت 100% است .این روغن از برگ درخت ملالوکا که در جنوب کشور استرالیا رشد میکند ، گرفته میشود .به عنوان مثال تمام موجودی روغن درخت چای این شرکت زیر نظر شرکت ادزیبی و به صورت وارداتی از استرالیا تامین میشود .روغن درخت چای جزو روغن های ارزشمند و گرانقیمت فروشگاه به شمار می آید .از این روغن به علت دارا بودن خواص ضد میکروبی و قارچی استفاده های بسیار زیادی در مواد آرایشی میشود

چای

در حدود 5 تا 25% کرم های تحت عنوان کرم درخت چای از روغن درخت چای گرفته میشود .خواص روغن درخت چای اصل وارداتی ویسکا اویل چیست ؟از مهمترین روغن های موجود برای رفع جای جوش و جلوگری از بروز آکنه ، روغن درخت چای است .خواص روغن درخت چای برای جوش و جای جوش به قدری چشمگیر است ،که در اکثر محصولات بهداشتی و آرایشی پوست از عصاره برگ درخت چای استفاده میشود .نقطه مثبت این محصول ، طرز روغن درخت چای برای جوش است که بسیار راحت و سریع میباشد .روغن درخت چای در بسیاری از دارخانه ها و عطاری های معتبر یافت میشود .با این حال تشخیص اصل بودن روغن درخت چای کار چندان راحتی نیست و نیاز به متخصص دارد .با این حاص خواص روغن درخت چای بیش تر از درمان التهاب و جوش است و به صورت زیر تقسیم میشود :

  • ضد آکنه
  • از بین برنده پسوریازیس
  • ضد لکه های پوستی
  • تسکین دهنده التهاب پوست
  • دافع حشرات
  • دئودورانت طبیعی
  • ضد شوره
  • تمیز کننده همه منظوره
  • درمان بوی بد دهان
  • درمان قارچ ناخن
  • بهبود دهنده زخم
  • ضد عفونی کننده برش و زخم پوستی
  • درمان اگزما
  • کنترل کننده چربی پوست
  • کاهش خارش پوستی
  • درمان درماتیت
  • درمان شپش سر
  • ضد عفونی کننده دستپ

موارد بالا تنها 18 مورد از خواص روغن درخت چای بود .  که خواص آن  به مراتب بیشتر از تعداد 18 عدد است .

ضد آکنه :

  • آکنه از بیماری های پوستی شایع و آزار دهنده است . زنان و مردان بسیاری از آکنه رنج میبرند .آکنه به عنوان نوعی عفونت پوستی نیز به شمار می آید . تحقیقاتی که انجام شده و به اثبات رسیده است .نشان داده است که روغن درخت چای از بهترین مواد سنتی و بدون عارضه است که میتواند به بهبود آکنه کمک شایان کند.تحقیقات نشان داده است محلول 5% از روغن درخت چای که در مواد آرایشی به کار میرود نیز بسیار مفید و کارآمد است.از بهترین مواد شیمیایی ضد آکنه بنزوئیل پراکسید است که تحقیقات نشان داده که ماده سنتی درخت چای از بنزوئیل پراکسید نیز بهتر عملکرد دارد .اگرچه روغن درخت چای به آرامی بر پوست عمل میکند اما خصوصیت منحصر به فردی که دارد این است که هیچ عارضه ندارد .طی دهه گذشته استفاده از روغن درخت چای برای جای جوش و آکنه رواج یافته است .از بهترین مواد ضد باکتری طبیعی و بدون عارضه موجود در داروخانه و در دسترس همگان عصاره درخت چای است .از روغن درخت چای میتوانید به صورت ترکیبی با دیگر مواد گیاهی و طبیعی استفاده کنید .

از بین بردن پسوریازیس :

  • پسوریازیس از آن دسته بیماری هایی است که باعث خارش شدید پوستی و قرمز شدن سطح پوست میشود .طی تحقیقات علمی صورت گرفته مشخص شد که این روغن برای پسوریازیس مفید است .بهترین ترکیب برای درمان و کنترل پسوریازیس ترکیب کردن مقدار 10 قطره روغن درخت چای با 2 قاشق روغن نارگیل است .روغن دیگر قابل ترکیب با درخت چای ، روغن آرگان اصل و خالص است که ضد التهاب قوی میباشد ترکیبی از آرگان و درخت چای میتواند هر گونه مشکلات پوستی شما را برطرف کند .این ترکیبات با روغن برگ درخت چای ، برای رفع التهابات پوستی ، اگزما و پسوریازیس مفید است .جای جوش ، خارش های شدید پوستی ، قرمزی و تورم پوست را نیز کاهش می دهد .این ترکیب را روزانه 2 بار بر روی پوست و مناطق حساس به پسوریازیس بمالید .به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود و سپس با استفاده از آب خنک پس از 2 ساعت روغن ها را بشویید

ضد لکه های پوستی :

  • لکه های پوستی بسیاری بر روی پوست صورت یا دست و دیگر نواحی بدن ممکن است ایجاد شود .از خواص روغن درخت چای این است که به از بین بردن لکه های پوستی کمک شایانی میکند .بنابراین به همین علت است که از این روغن در بسیاری از کرم های ضد لک استفاده میشود .با این حال خاصیت اختصاصی روغن درخت چای ، در از بین برد جوش و جای آن است .برای برخی دیگر از لک های پوست نیز از درخت چای استفاده میکنند ولی خاصیت اختصاصی این روغن نیست .روغنی که به طور ویژه میتوانید برای رفع هر نوع لک پوستی با روغن درخت چای ترکیب کرد ،روغن شیرین بیان اصل است که خاصیت روشن کنندگی فوق العاده آن در از بین بردن لک ها معجزه میکند .مقدار مساوی از دو روغن فوق را ترکیب کرده و تنها بر روی جوش ها ، آکنه ها و لکه ها اعمال کنید .

تسکین دهنده التهاب پوستی :

  • التهاب های پوستی انواع مختلفی نظیر اگزما ، درماتیت ، نیش حشرات ، خارش و قرمزی شدید پوستی را شامل میشود.طی تحقیقاتی که امروزه انجام گرفته است ، نشان داده شده است که روغن درخت چای در کاهش 60% التهاب های پوستی موثر است .بنابراین از این روغن میتوان به درمانگر مفید برای کاهش التهاب پوستی نام برد .بیماری های زیادی با مناشا التهاب وجود دارند که معمولا با سوزش و خارش شدید پوست همراه هستند .روغن های طبیعی عموما میتوانند برای کاهش علائم این نوع از بیماری ها مفید باشند .حال به روشی اشاره میکنیم که بتوان برای درمان التهاب های پوستی از روغن درخت چای استفاده کرد .مقداری 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل با 15 قطره درخت چای مخلوط کنید .ترکیب حاصل را روزانه 2 بار بر روی پوست خود استفاده کنید .به زودی شاهد تغییر چشم گیر در درمان التهاب های پوستی خود خواهید شد .

دافع حشرات :

  • افرادی که دچار گزش تعداد زیادی از حشرات هستند ، با مالش روغن درخت چای بر روی پوستشان در امان باشند .به علت خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این روغن ، حشرات به هیچ وجه تمایل به نزدیک شدن به شمارا ندارند .

دئودورانت طبیعی :

  • محصولات دئودورانت به عنوان محصولات ضد بوی عرق شناخته میشوند .این محصولات دارای عوارض و ضرر های جدی برای بدن هستند ، اما آیا راهی جایگزین وجود ندارد ؟از روغن درخت چای میتوان به عنوان جایگزین دئودورانت های شیمیایی استفاده کرد .از علل بوی بد عرق وجود باکتری های زیاد در محل تجمع عرق بدن همانند زیر بغل می باشد .حال شما با استفاده از این روغن در زیر بغل خود دیگر از شر هر گونه بوی بد بدن خلاص میشوید .تشخیص روغن درخت چای اصل تاثیر زیادی در نوع اثر گذاری این محصول دارد .تمامی ویژگی های بیان شده تنها و تنها برای عصاره درخت چای خالص و باکیفیت صادق است .

ضد شوره :

  • شوره سر به سلول های مرده پوست سر گفته میشود . این سلول های مرده خطرناک نیستند .اما میتواند به شدت آزار دهنده و موجب خجالت باشد . طی تحقیقاتی که پژوهشگران بر روی روغن درخت چای به عمل آوردند.مشخص شد که کسانی که از شامپو های حاوی درخت چای استفاده میکنند ، 70% کمتر شوره میزنند.این نتیجه باعث اثبات تاثیر روغن درخت در کاهش شوره سر میشود .بنابراین به تمام افرادی که شوره سر دارند توصیچای ه میشود که در شامپو های خود مقداری روغن درخت چای بریزند.کاهش شوره سر با مواد طبیعی شما را از مصرف شامو ضد شوره بینیاز خواهد کرد .روغن درخت چای در درمان شپش نیز به کار میرود و شما را از مصرف قرص ها و شامپو ضد شپش بی نیاز میکندترکیبی از روغن اسپند و درخت چای به خوبی برای درمان شوره سر و شپش عمل میکند .کافیست مقداری از این ترکیب را دو ساعت پیش از حمام به خوبی روی کف سر ماساژ دهید .

تمیز کننده همه منظوره :

  • در صورتی که از مواد شیمیایی خسته شده اید و دیگر نمیخواهید در محیط خانه از مواد شیمیایی استفاده کنید.حتما از روغن درخت چای برای تمیز کردن محیط کار و محیط خانه استفاده کنید.اسپری کردن روغن درخت چای به همراه سرکه سیب باعث تمیز کردن همه محیط بدون هرگونه آسیب و ضرری میشود.

درمان بوی بد دهان :

  • روغن درخت چای اصل از روغن های معطری است که میتواند با میکروب و باکتری های دهان مقابله کند .با استفاده از این روغن و اضافه کردن آن به دهانشویه خود میتوانید از شر بوی بد دهان رهایی یابید .برای این منظور مقداری از روغن درخت چای را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس به صورت دهانشویه از آن استفاده کنید.ناگفته نماند که روغن درخت چای نباید بلعیده شود زیرا سمی است و ممکن است باعث ایجاد خطرات بسیاری شود .

درمان قارچ ناخن :

  • قارچ ناخن اگرچه خطرناک نیست اما ممکن است بسیار آزار دهنده و ناخوشایند باشد .بسیاری از افراد به جای دارو های شیمیایی استفاده از مواد سنتی تر را ترجیح میدهند .ترکیب روغن چای و روغن نارگیل باعث ایجاد داروی ضد باکتری و ضد قارچ فوق العاده موثری میشود.طی تحقیقاتی که دانشمندان علم پزشکی انجام داده اند مشخص شده است . افرادی که از این روغن استفاده میکنند.تا حدود 80% در میزان قارچ ناخن کاهش و درمان داشته اند .ناگفته نماند زمانی که از روغن نارگیل و روغن درخت چای برای ناخن ها استفاده کردید .حتما دست های خود را بشویید تا از گسترش باکتری و قارچ جلوگیری شود .

بهبود دهنده زخم :

  • روغن درخت چای علاوه بر از بین بردن آلودگی و باکتری های اطراف زخم به درمان سریع تر زخم نیز کمک میکند.به این صورت که با اضافه کردن آن در جایی که زخمی رخ داده است . با اضافه شدن گلبول های سفید در آن محلروغن درخت چای به بهبود سریعتر و درمان جای زخم کمک میکند.

ضد عفونی کننده برش و جای زخم :

  • بسیاری از افراد به مواد ضد عفونی کننده شیمیایی آلرژی دارند . این افراد هنگام مواجه شدنبا زخم و برش های عمیق بهتر است که از روغن درخت چای به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کننداین روغن ضد باکتری با زخم و برش های عمیق بهتر است که از روغن درخت چای به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کنند و ضد میکروب بسیار قوی و مناسب برای بهبود زخم است.

درمان اگزما :

  • طی تحقیقاتی که پژوهشگران پوست و زیبایی انجام داده اند ، مشخص شده است که روغن درخت چایبرای کاهش خارش و قرمزی پوست بسیار موثر و کارآمد است .همچنین این تحقیقات نشان داده است که این روغن در درمان اگزما موثرتر از کرم کلابتازون و روی بوده است .برای مصرف این روغن شما میتوانید پس از شستشو پوست روزانه چند قطره از روغن را روی پوست مالش دهید .این عمل باعث ترمیم آسیب دیدگی های مناطق آسیب دیده میشود .

کنترل کننده چربی پوست :

  • روغن های طبیعی محدودی برای پوست های چرب ساخته شده است .اصولا روغن های طبیعی برای مرطوب سازی و مناسب برای پوست های خشک است .روغن درخت چای علاوه بر مرطوب سازی خاصیت مهم و اساسی که دارد ، تنظیم مقدار چربی پوست است.این به معنای استفاده بدون نگزانی از چرب شدن پوست به وسیله روغن درخت چای اصل است .این روغن چربی پوست شما را تنظیم و از چرب شدن یا خشک شدن پوست شما جلوگیری میکند.این خاصیت روغن درخت چای سبب کاربرد آن برای درمان جوش و آکنه می باشد .طریقه مصرف روغن درخت چای برای رفع جوش صورت بسیار راحت است و تنها به صبر نیاز دراد .هنگمی که چربی تولید شده توسط غدد پوست شما به حد مناسب میرسد ،دیگر چربی اضافه روی پوست نمیماند و باکتری ها و قارچ ها نیز مواد غذایی مورد نیاز برای رشد را دریافت نمیکنندبه این ترتیب و با درنظر گرفتن خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی روغن این درخت ،فرصتی برای ایجاد و انتشار جوش و آکنه بر روی پسوت صورت فراهم نخواهد شد .

کاهش خارش پوستی :

  • خارش های پوستی و قرمزی پوست اصولا به علت ایجاد التهاب در پوست است . خاصیت شفا دهندگی در زمینه کاهش التهاب های پوستی را دارد و در درمان عفونت های پوستی نقش دارد .برای درمان خارش پوستی چند قطره از روغن  را به آرامی بر روی ناحیه مورد نظر مالش و ماساژ دهید .برای عملکرد بهتر آن میتوانید مقدار مساوی از روغن آرگان اصل را با آن ترکیب کنید .روغن آرگان یکی از بهترین مواد طبیعی آبرسان به پوست و مو میباشد .علاوه بر اینکه این روغن از ایجاد التهاب جلوگیری میکند ، باعث نرم شدن و لطافت پوست نیز میشود .روغن آرگان اصل از دانه های این گیاه تهیه میشود و مواد اولیه تولید آن قطعا وارداتی می باشد .ترکیبی از روغن آرگان و درخت چای ، میتواند هر گونه مشکل در پوست و موی شما را برطرف کند .

درمان درماتیت :

  • درماتیت از آن دسته از بیماری های پوستی است که سبب خارش و قرمزی پوست میشود .بسیاری از افرادی که با این مشکل مواجه میشوند . دچار آسیب های پوستی جدی و زجر آور میشوند.از روش های درمان آسان و سنتی درماتیت استفاده از روغن درخت چای است .  و با کاهش التهاب و قرمزی سطح پوست به درمان مشکلات پوستی میپردازد.

درمان شپش سر :

  • شاید بتوان گفت استفاده از روغن اسپند و سپس استفاده از روغن چای از کاربردی ترین راه های درمان شپش سر است.روغن  به علت خواص ضد باکتری و ضد میکروبی که دارد باعث مرگ حشرات موذی میشود.شما میتوانید با ترکیب روغن درخت چای ، اسپند و روغن زیتون ترکیبی فوق العاده جهت حفاظت در برابر حشرات موذی درست کنید.راه های دیگری نیز برای درمان و از جلوگیری شپش سر یاد میشود که به آن اشاره میکنیم .این راه ها اغلب روش های طبیعی و خانگی هستند و از مواد سنتی برای درمان استفاده میشود .این درمان به وسیله روغن هایی با خاصیت ضد باکتری قوی از این روشهای خانگی محسوب میشود .استافده از شامپو ضد شوره معتبر و باکیفیت نیز میتواند یک راه حل فوری برای درمان شپش باشد .البته این روش به این دلیل محبوب است که معمولا زودتر شما را به نتیجه دلخواه میرساند .با این حال تاکید بر روی روش های طبیعی است و برای این میتوان استفاده از سرکه برای شپش را مثال زد.سنگ نمک دریا نیز میتواند تا حدی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند .

ضد عفونی کننده دست :

  • استفاده از شوینده های شیمیایی برای شستشو دست در بسیاری از مواقع باعث آسیب به سلول های پوستی میشود. یک تمیز کننده همه منظوره و ضد عفونی کننده دست از باکتری و میکروب است .شما میتوانید مقداری روغن درخت چای را به شوینده های خود اضافه کنید .با این عمل علاوه بر ضد عفونی کردن پوست باعث درمان بسیاری از مشکلات پوستی خود نیز خواهید شد .

 

 

 

پیشنهاد ما:خواص روغن مورد برای 

نتیجه گیری:

استفاده از این روغن های گیاهی باتوجه به سیستم بدن هر فردی متفاوت است اما میتواند این بیماری را درمان کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *